
كاربران فيس بوك كه از تبليغات هدفمند كه در اخبار their منتشر ميشوند دلخور هستند, به زودي كنترل بيشتري بر آنچه گوگل و فيس بوك دارند, خواهند داشت و از اين اطلاعات براي خدمت به تبليغات هدفمند استفاده ميكند. براي مثال, اگر شما " Like headphones " " را شكست دهيد, شما ممكن است شروع به ديدن تبليغات براي ديگر محصولات Beats و هدفون از طرف ديگر كه براي top برخي افراد, به خصوص حاميان حريم خصوصي پخش ميشوند, داشته باشيد, به نظر ميرسيد كه داشتن يك شبكه اجتماعي كه فعاليت كاربر را دنبال ميكند و سپس از آن دادهها براي فروش آنها استفاده ميكند, بسيار غير عادي به نظر ميرسيد. در روز پنج شنبه, فيس بوك اعلام كرد كه كاربران به زودي قادر خواهند بود از طريق كنترل مرورگر وب خود و iOS و آندرويد phones.We عذرخواهي كنند, اين ويدئو يك شركت فروش آگهي است: ProApril ۲۴, 201401: ۱۰ فيسبوك نيز به كاربران نشان ميدهد كه چه اطلاعاتي را در مورد آنها جمعآوري كرده و اجازه ميدهند كه آنها انواع آگهيهاي تبليغاتي را كه ميخواهند ببينند, ويرايش كنند. اگر كسي در مورد اين كه چرا يك تبليغ براي P.F. Chang's را ديدهاند گيج شده باشد, به عنوان مثال, آنها ميتوانند به سادگي روي " چرا من اين تبليغ را مشاهده ميكنم? " از آنجا, آنها ميتوانند ببينند كه چرا آنها اين تبليغ خاص را ميبينند و همه گروههاي تبليغاتي مانند رستورانها را حذف ميكنند, از نشان دادن اخبار خود به نظر ميرسد خبر خوبي براي حاميان حريم خصوصي است. مشكل? همراه با كنترل بيشتر, فيس بوك فراتر از شبكه اجتماعي خود گسترش مييابد تا " اطلاعات برخي از وب سايتها و برنامههايي كه استفاده ميكنيد را جمعآوري كند " FacebookAgain, گوگل و بسياري از شركتهاي ديگر همين كار را انجام ميدهند. تبليغات خارج از سيستم تبليغاتي هدفمند به اين معنا نيست كه يك كاربر تبليغات كمتري را مشاهده خواهد كرد - تبليغات تنها در يك رشته از حركت توسط فيس بوك براي بالا بردن درآمد تبليغ خود, از جمله معرفي تبليغات ويدئويي و تصميم براي نمايش تعداد كمتري, اما تبليغات بزرگتر در وب سايت خود, هدف قرار نخواهند گرفت.
منبع